Web-analytiikka

Web-analytiikka

Käytännössä analytiikka tarkoittaa yksityiskohtaista tietoa käyttäjistä. Web-analytiikalla voidaan helposti selvittää mistä ja millä laitteilla sivustollasi vieraillaan sekä kuinka vierailijat käyttäytyvät sivustollasi. Voit esimerkiksi seurata millä hakusanoilla sivustollesi löydetään, mikä on käyttäjän sijainti, kieli ja laite, jota he käyttävät.

Tehokkaan markkinoinnin kulmakivi

Analytiikalla voidaan seurata erilaisia tavoitteita, esimerkiksi vierailuja tietyllä sivulla, lomakkeiden täyttämistä tai ostotapahtumia. Kun tavoitteita seurataan, tiedät mitkä toimenpiteet ovat tuloksellisia ja voit lisätä panostusta näihin kanaviin tai kohderyhmiin.

Kehitä sivustoa analytiikan avulla

Verkkosivua tulee kehittää jatkuvasti myös julkaisun jälkeen ja analytiikka on tähän korvaamaton työkalu. Näet mihin ostotapahtumat keskeytyvät ja onko vika sisällöissä vai palveluiden löydettävyydessä. Näin voit keskittää muutokset sinne mistä niillä saadaan eniten tuloksia.

Automaattiset analytiikkaraportit

Suunnittelemme ja rakennamme asiakkaillemme visuaalisia analytiikkaraportteja käyttäen Googlen Data Studiota. Dataa voidaan tuoda useasta järjestelmästä mm. kaikista Google palveluista (Analytics, Ads, Sheets, YouTube, Search Console) sekä muista lähteistä. Analytiikkaraportteja voit seurata reaaliajassa helposti suoraan jaettavan linkin kautta tai ajastettuina sähköpostiviesteinä.

 

Ota yhteyttä!