Neutech-palveluiden päivitys Planeetan palveluihin

Päivitämme asiakkaidemme vanhoja Neutech-palveluita nykyisen tuotteistuksemme mukaisiin palveluihin vuoden 2024 aikana. Tehtävä päivitys takaa sinulle teknisesti ajantasaisen palvelun, paremman WordPress tuen ja PHP-versiot 8.2. saakka. Päivityksen yhteydessä saat myös käyttöösi cPanel-hallintapaneelin.

Tärkeää tietoa päivityksestä

1. Palvelun päivitys tehdään automaattisesti, sinun ei tarvitse olla meihin yhteydessä

  • Palvelun päivitys tehdään automaattisesti ilmoittamanamme ajankohtana
  • Tiedotamme sinua palvelun päivityksestä sähköpostilla 30 päivää ennen päivitystä
  • Päivitystä tehdään palveluittain, eli sinulla voi olla käytännössä samaan aikaan uusia ja vanhoja palvelujamme

2. Päivityksessä palvelun nimi, ominaisuudet ja hinta saattavat vaihtua

  • Päivityksessä vanha palvelu voidaan korvata uudella
  • Käytät uutta palvelua vanhan palvelun hinnalla maksetun kauden loppuun
  • Tiedotamme uuden palvelun tiedot sähköpostitse 30 päivää ennen päivitystä

3. Tarkasta sähköpostiohjelman asetukset

Sinun ei tarvitse tarkastaa sähköpostinasetuksia

4. Tarkista FTP-ohjelmasi asetukset
Jos käytät kotisivujen päivittämiseen FTP-yhteyttä, tarkista käyttämäsi ohjelman asetuksista:

  • Isäntä/host -nimi on [omadomain] tai [ftp.omadomain] (aiemmin jotakin.neutech.fi)
  • Kotisivutilan kansio on public_html (aiemmin pelkkä html)

Voit muuttaa FTP-ohjelman asetukset halutessasi jo ennen päivitystä.

 


Usein kysyttyjä kysymyksiä


Mitä palveluita päivitys koskee?

Päivitämme kaikki palvelut, jotka eivät ole nykyisessä palveluvalikoimassamme. Näitä ovat esimerkiksi:

  • Webhotellit: nBasic+, nPremium+, nWeb, nMail
  • Nimipalvelut: nPark

Miksi päivitys tehdään?

Suuri osa vanhoista palveluista ei vastaa asiakkaiden nykypäivän vaatimuksia. Päivityksellä varmistamme, että kaikki asiakkaamme saavat asiakaslupauksemme mukaista palvelua. Vähentämällä eri versioita palveluistamme, voimme myös tarjota parempaa asiakaspalvelua ja reagoida tietoturvariskeihin nopeammin.


Milloin palveluni päivitetään?

Ilmoitamme päivityksestä 30 päivää ennen tulevaa päivitystä. Ilmoitus lähetetään asiakastiedoissasi oleviin yhteystietoihin. Päivityksiä tehdään palveluittain. Sinulla voi olla siis samaan aikaan käytössä uusia ja vanhoja palveluita.


Muuttuuko palveluni hinta tai laskutuskausi?

Hinta määräytyy palvelun mukaan, jolla korvaamme vanhan palvelun. Käytät uutta palvelua vanhan palvelun hinnalla maksetun laskutuskautesi loppuun. Uuden palvelun laskutuskauden pituus on sama kuin laskutuskautesi vanhalla palvelulla.


Palvelu on jäänyt tarpeettomaksi, kuinka toimin?

Voit irtisanoa palvelusi lähettämällä sähköpostia osoitteeseen irtisanominen@planeetta.fi


Miten muokkaan hallintapaneelissa olevia yhteystietojani tai lisään käyttäjiä?

Jos huomaat asiakastietojesi vaativan päivitystä, voit muokata niitä hallintapaneelissa. Voit lisätä haluamillesi henkilöille oikeuksia hallintaan. Katso tästä ohje.


Muuttuuko verkkotunnuksen hinta?

Osalla asiakkaistamme on verkkotunnuksia, joiden hinnat poikkeavat hinnastostamme. Tehtävän päivityksen yhteydessä myös palveluun liitetyt domainit päivittyvät noudattamaan voimassa olevaa hinnastoa. Mahdollinen hinnanmuutos tulee voimaan domainin nykyisen maksetun kauden päätyttyä. Domainhinnaston näet täältä.

Huom. Verkkotunnukset uusitaan maksutavasta riippumatta vasta sen jälkeen, kun maksusuoritus on kirjautunut järjestelmäämme.