Webhotellin vianmääritys

Mikäli webhotellisi ei toimi kunnolla (esim. kotisivut eivät lataa, ftp-kirjautuminen ei toimi) , tarkasta seuraavat asiat:

 

Ongelma

Miten tarkastaa

Ratkaisu

Onko palvelimella tilapäinen häiriö?

Tarkista palvelimen tila täältä

Tarkasta palveluiden tila, mikäli ongelmia on, päivystyksemme pyrkii ratkaisemaan ongelman mahdollisimman pikaisesti, joten oletusarvoisesti ongelma ratkeaa viimeistään muutamassa tunnissa.

Onko webhotellin levytila täyttynyt?

Hallinnassa palvelut-toiminto

Siivoa levytilaa webhotellista, tai tilaa isompi paketti hallinnasta.

Onko sinulla maksamattomia laskuja?

Hallinnassa laskut-toiminto

Maksaa lasku, jolloin palvelut aktivoituvat automaattisesti kun suoritus kirjautuu. Maksamalla verkkomaksamisella tai luottokortilla palvelu tulee samantien takaisin toimintaan.

Onko sivustosi lakannut toimimasta esim. epäonnistuneen päivityksen johdosta?

Tarkasta cPanelissa toiminnolla Virheet näkyykö sielä jotain joka voisi viitata siihen että sivuston ohjelmakoodi ei toimi oikein.

Korjaa ongelmat sikäli kuin voit/osaat. Mikäli tarvitset apua, ota yhteyttä asiakaspalveluun.

Onko webhotelliisi murtauduttu ja sitä käytetään roskapostittamiseen tai muuhun tietoverkkojen häirintään?

Siirry verkkotunnuksen etusivulle. Sielä pitäisi olla ilmoitus tyyliin “#501923” missä numero on tikettinumero (saat tiedon tiketistä sähköpostiisi tai asiakashallinnasta).

Tarkasta asiakastiedoissasi oleva yhteyssähköposti. Olemme avanneet tiketin, ja saat tiedot kuinka toimia sähköpostiisi.

Oletko tehnyt liian paljon epäonnistuneita kirjautumisia, joka johtanut väliaikaiseen käyttäjän estämiseen?

Siirry kyseiseen verkkotunnukseen selaimellasi.

Sivustolla on ilmoitus estosta, sekä ohjeet eston poistamiseen.

Mikäli ongelma ei näillä asioilla ratkea, ole rohkeasti yhteydessä asiakaspalveluumme, joka vastaa kyselyihin arkisin 9-17 välisenä aikana.